اکتبر 18 2021 ۰دیدگاه

سه چرخه کودک چیست و چه مزایایی دارد؟

سوارکاری با دوچرخه کودکان یک کار مناسب برای کودکان برای انجام ورزش میباشد. هنگام سوار شدن به یک سه چرخه کودک ، فرزند شما می تواند نه تنها ورزش نماید، بلکه علاوه بر آن مهارت های سوارکاری سه چرخه را نیز یاد بگیرد و هماهنگی و انعطاف پذیری بالاتری را به دست آورد. سه چرخه سواری کودکان همچنین میتواند به بهتر شدن ادراک عاطفی کودکان کمک نماید.

مزایای سه چرخه کودکان چیست؟

  • هماهنگی و تعادل: رشد و تکامل کودکان با سرعت بسیار بیشتری در سال های پیش از دبستان روی می دهد. با استفاده از سه چرخه، کودکان توانایی متعادل سازی و کنترل بدن خود را در زمان حرکت روی یک وسیله فرا میگیرند. هدایت یک سه چرخه کودک، نیازمند حرکت هم زمان دست ها و پاها است که این خود به ایجاد هماهنگی در بدن آن ها کمک زیادی خواهد نمود.
  • استقلال در انجام کارها: از جمله مزایای به کار گیری سه چرخه برای کودکان، یافتن حس استقلال در انجام کارها میباشد. کودکان در سن یک تا دو سالگی در مرحله ای از رشد و تکامل هستند که ما بین استقلال و وابستگی دچار شک و تردید خواهند شد. این کار میتواند به آسانی با استفاده از یک سه چرخه انجام بشوند، زیرا که آن ها در راندن یک سه چرخه کودک آزادی عمل دارند.
  • تشویق به ابتکار عمل: کودکان تا سن دوازده سالگی به انجام کارهای خود و ابتکار عمل جهت قبول کردن مسئولیت های جدید علاقه مند میباشند. در این مرحله به کار گیری یک سه چرخه به آن ها کمک میکند تا ذوق آن ها در انجام کارها لفزایش یافته و بتوانند مسئولیت فعالیت کردن خود را بر عهده گیرند.
  • کنترل کودکان راحت تر می شود: تصور نمایید قرار است با کودک کوچک خود که هنوز نمیتواند به خوبی راه برود، برای قدم زدن به پارک بروید. استفاده از یک سه چرخه که کنترل دستی دارد و شما میتوانید به کمک دستگیره آن را هدایت نمایید، لذت گردشگری در پارک را برایتان دو چندان خواهد نمود.
  • سلامت جسمانی: استفاده از سه چرخه، هر دو جنبه تفریحی و تناسب اندام را برای کودکان همراه خواهد داشت. این فعالیت به کودکان اجازه میدهد علاوه بر بازی کردن، بخش های پایین بدن خود را تقویت نمایند. این فعالیت قسمت های مختلف بدن را فرا خواهد گرفت، به همین جهت تعداد بسیاری از ماهیچه ها و عضلات بدن، استخوان ها و مفاصل تحت تاثیر قرار میگیرند و باعث رشد آن ها خواهد شد.

Write a Reply or Comment