اکتبر 18 2021 ۰دیدگاه

۱۰ مهارتی که کودکان حین سه چرخه سواری یاد می‌گیرند

۱۰ مهارتی که کودکان حین سه چرخه سواری یاد می‌گیرند

سه چرخه سواری کودک می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. ما در این مطلب سعی به جمع آوری این مزیت‌ های بی‌شمار کرده‌ایم.

سه چرخه کودک ماشین کوچکی با سه عدد چرخ و یک انتقال مکانیکی بسیار ساده است که می‌تواند بهترین اسباب بازی برای کودکان ۳ تا ۵ ساله باشد. جالب است که بدانید برخی از انواع سه چرخه بچه گانه میتوانند از ۱ سال تا ۶ سال مورد استفاده باشند که سه چرخه خارجی کیکابو یکی از این مدل هاست. کودک تا زمانی که بتواند خودش سه چرخه سواری را تجربه کند تحت هدایت والدین سوار سه چرخه میشود. به این نوع سه چرخه ها سه چرخه کالسکه ای یا سه چرخه عصایی نیز میگویند. در ادامه مقاله با موضوع سه چرخه سواری کودک و مزایای آموزش سه چرخه سواری به کودک همراه ما باشید.

 

سه چرخه‌ها اغلب به دو قسمت جلو و عقب تقسیم می‌شوند، در قسمت جلویی یک فرمان قرار گرفته، دسته‌ها، ترمز، زنگ، پدال‌های پا و صندلی سه چرخه، در قسمت عقب نیز زنجیری برای چرخاندن چرخ های عقبی وجود دارد. دو عدد چرخ  نیز در قسمت عقبی تعبیه شده است. گاهی اوقات هم یک سبد پلاستیکی کوچک هم در قسمت عقبی طراحی شده تا کودک وسایل خود را در آن قرار دهد. والدین باید با آموزش رکاب زدن سه چرخه به کودکان خود در کنار آنها بعنوان حامی باشند.

کودکان ما باید از همان کودکی فعالیت‌های مختلف را امتحان کنند، باید به آن‌ها جرأت و شهامت بیاموزیم تا در آینده با ترس‌هایشان بتوانند مقابله کنند. کودکان با انجام این فعالیت‌ها، رشد می‌کنند و چیزهای جدیدی می‌آموزند. بازی و فعالیت‌های ورزشی از مهم‌ترین عواملی هستند که در رشد مثبت بچه‌ها اهمیت شایانی دارند. چرا که در حین همین بازی‌ها فعالیت‌های ذهنی آن‌ها نیز رشد می‌کند و عملکردهای آن‌ها کم کم شکل می‌گیرد. یکی از فعالیت‌هایی که باعث رشد جسمانی کودکان می‌شود، سه چرخه سواری است. سه چرخه سواری کودک می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. ما در این مطلب سعی به جمع آوری این مزیت‌های بی‌شمار کرده‌ایم.

اهمیت سه چرخه سواری برای کودکان

سه چرخه سواری در واقع یک پروژۀ عالی برای کودکان است که در توسعۀ ورزش به آن‌ها کمک می‌کند. فرزند شما با سوار شدن بر این ماشین کوچک، نه تنها مهارت سوارکاری را در خود تقویت می‌کند، بلکه باعث بهبود انعطاف پذیری و هماهنگی اعضای بدن کودک نیز می‌شود. سه چرخه پایی کودک می‌تواند تعادل را در او تقویت کند، تعادل امر بسیار مهمی در انجام فعالیت‌های روزانه، حتی در راه رفتن است. جالب است که بدانید علاوه بر خرید واکر، خرید سه چرخه کودک هم کمک شایانی به تقویت عضلات پا و تمرین تعادل میکند. پیش از آنکه به سراغ مزایای استفاده از بهترین اسباب بازی برای کودکان ۳ تا ۵ ساله برویم، بهتر است با عملکرد سه چرخه‌های جدید آشنا شویم و بدانیم این وسیله چگونه عمل می‌کند و چه ویژگی‌هایی دارد:

عملکرد و ویژگی‌ های سه چرخه کودکان

سه چرخه‌ها میله‌های باکیفیتی دارند و همچنین سپر آن‌ که به راحتی باز می‌شود.

سه چرخه دارای یک عدد صندلی و گاهی یک سایبان پارچه‌ای است که کودک را در مقابل نور خورشید محافظت کند. جنس این سایبان باید بسیار باکیفیت باشد تا دور خورشید را از خود عبور ندهد.

ترمز در این وسیله می‌تواند سرعت سه چرخه را کنترل کند.

در بعضی سه چرخه‌های مخصوص یک صندلی برای والدین تعبیه شده‌اند تا به همراه کودک به او آموزش سه چرخه سواری دهید.

طراحی این وسیله به نحوی است که ضدلغزش بوده و کودک شما را ایمن نگه می‌دارد و خطر افتادن را از او دور می‌کند.

چرخ‌های سه چرخه ایمن و راحت بوده و در برابر سایش با سطح بسیار مقاوم است. می‌توان از آن در محیط‌های مختلف استفاده کرد.

این وسیله یک سبد خرید نیز به همراه دارد. پیشنهاد می شود از انواع ماشین پایی و پدالی پیکوتویز دیدن فرمایید.

مزایای تهیه سه چرخه کودک

کودکان از سنین دو سالگی می‌توانند از سه چرخه استفاده کنند. در آن سن این کار هیجان انگیزترین کار برای آن‌ها خواهد بود. پس با اقتدار می‌توان گفت که سه چرخه بهترین اسباب بازی برای کودکان ۳ تا ۵ ساله خواهد بود. در بعضی از کودکان این حس نیاز دیرتر به وجود می آید، برای همین ما می‌گوییم کودکان ۳ تا ۵ سال، اما همانطور که گفتیم از ۲ سالگی او آمادۀ سه چرخه سواری است. سن چهار سالگی نیز آمادگی آن‌ها در رکاب زدن و کنترل سه چرخه تکمیل می‌شود و کم کم کودک را برای استفاده از دوچرخ آماده می‌کند. برخی مزایای سه چرخه سواری کودک به شرح زیر است:

تقویت و بهبود عضلات پا

توسعه در هماهنگی حرکات بدن

افزایش نشاط و استقامت کودک

تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن

بهبود در عملکرد خون رسانی

جلوگیری از اختلال‌های بینایی

 

مزایای غیر جسمی سه چرخه سواری

سوار شدن کودک بر سه چرخه به غیر از مزایای جسمی برای او، در واقع مزایای روحی و معنوی نیز به همراه دارد.

اولین مزیت، به وجود آمدن هماهنگی و تعادل در کودک است. سه چرخه کودک می‌تواند به بهبود کنترل بدن و متعادل سازی او کمک کند. چرا که هدایت کردن سه چرخه نیاز به هماهنگی میان حرکات دست و پا دارد.

دیگر مزیت استفاده از این وسیله یادگیری استقلال در انجام امور است. زمانی که کودک بر سه چرخه سوار می‌شود و مقداری از والدینش دور شده، حس استقلال را تجربه خواهد کرد، او اکنون در راندن وسیلۀ خود آزادی عمل دارد.

وجود سه چرخه به کودکان کمک می‌کند تا در انجام کارهای خود ابتکار عمل داشته باشند و در واقع این عمل تشویق شوند. همچنین بتوانند مسئولیت کارها و فعالیت‌های خود را به عهده بگیرند.

چند نکته در استفاده از سه چرخه کودک

مطالعات نشان داده است که آموزش سه چرخه سواری به کودک و استفاده از این وسیله باعث می شود که عضلات و استخوان‌های کودک قدرت بگیرند. او همزمان با سوار شدن بر سه چرخه، در واقع، هم ورزش کرده است و هم انرژی‌های کودکانۀ خود را تخلیه کرده است. در استفاده از این وسیله به چند نکته باید توجه کنید:

زمانی که کودک سوار سه چرخه می‌شود بسیار مهم است. بهتر است او نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه بر این وسیله سوار باشد. ترجیحاً بیشتر از این ساعت نشود.

صندلی را برای او تنظیم کنید، ارتفاع صندلی در کنترل سه چرخه بسیار مهم است.

کمربند ایمنی کودک را حتماً ببندید، چرا که بستن کمربند می‌تواند وضعیت نشستن او را اصلاح کند و از تغییر شکل در ستون فقرات او پیشگیری شود.

زمینی که کودک در آن بازی می‌کند نباید زیاد سخت باشد، برای اطمینان بیشتر از زانوبند، آرنج بند و کلاه ایمنی برای او استفاده شود.

در ابتدا به او در پدال زدن کمک کنید تا کم کم روش آن را آموخته و خودش به تنهایی پدال بزند. جهت مشاهده انواع موتور شارژی کلیک کنید.

جمع بندی

همانطور که مطلب بالا مطالعه نمودید سه چرخه بهترین اسباب بازی برای کودکان ۳ تا ۵ ساله است که آن‌ها را تشویق به انجام کارهای جدید می‌کند. با تهیه سه چرخه جدید برای او و آموزش سه چرخه سواری به کودکان می‌توانید تأثیرات زیادی در رشد جسمانی و ذهنی کودک بگذارید. باید کودکان را طوری تربیت کرد که در آینده بتوانند مستقل عمل کنند. تربیت کودکان امر بسیار پیچیده ای است که باید از سنین کودکی آن را آغاز کرد تا در آینده بتوانید یک کودک سالم از همه نظر داشته باشید. با آموزش سه چرخه سواری به کودک خود به رشد جسمی و ذهنی فرزند خود کمک کنید. از اینکه تا انتها همراه ما بودید سپاس گذاریم. نظرات، انتقادات و پیشنهادات ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید. پیشنهاد می شود درباره انواع ترس در کودکان بخوانید.

 

برخی از سوالات رایج:

۱٫ اهمیت سه چرخه سواری برای کودکان چیست؟

فرزند شما با سوار شدن بر این ماشین کوچک، نه تنها مهارت سوارکاری را در خود تقویت می‌کند، بلکه باعث بهبود انعطاف پذیری و هماهنگی اعضای بدن کودک نیز می‌شود.

 

۲٫ مزایای سه چرخه کودک چیست؟

تقویت و بهبود عضلات پا – توسعه در هماهنگی حرکات بدن – افزایش نشاط و استقامت کودک و …

Write a Reply or Comment